donderdag 5 oktober 2017

We all need some sparkle

Soms heb je gewoon nood aan wat extra glitter en kleur in je leven, daarom dat ik deze trui wel maakte, ook al is manlief geen fan van truien met een grote tekstopdruk. :) In de winkel zou ik deze waarschijnlijk nooit gekocht hebben, terwijl ik er nu o zo trots op ben. Soms moet je eens anders doen dan wat je gewoon bent, eens uit de band springen en je laten verassen door wat er dan gebeurd!




De trui maakte ik aan de hand van een overgetekende raglantrui (hetzelfde patroon als deze) en hij ligt al geruime tijd in mijn kleerkast. Onaangeroerd, ongedragen. De reden hiervoor is dat ik deze oorspronkelijk maakte met een soort glitterband op de mouwen, waarvan ik tijdens het maken al twijfelde over de kleur. In het ene licht zag de band er meer blauw uit, in het andere licht meer zwart. Overtuigd door mijn medenaaicursisten, stikte ik hem toch op de mouwen. Om vervolgens nooit te dragen; telkens ik hem nog eens paste en in de spiegel zag, voelde het niet goed aan. Ik zag te veel blauw in het elastiek en als er nu eens 2 kleuren zijn die ik niet vind combineren, zijn het zwart en blauw (behalve met jeans). Het zit in mijn kop, geen idee hoe dat komt. Nochtans, als ik een voetbalclub als favoriet moet bestempelen, ga ik garantie voor blauw-zwart, ook al interesseert voetbal me amper. :) Die broer van me heeft me meer gebrainwashed dan ik dacht...




Dus bleef de trui in mijn kast liggen tot vorig weekend, toen besloot ik om hem te veranderen, die 'lelijke' band er uit te halen en hem op een andere manier te pimpen. Het werd een zoektocht naar kleur, tekst en lettertypes. Omdat ik de kleur 'neutraal' wou houden, zodat de trui nog op verschillende kleuren broeken paste, kwam ik uit bij zilver of goud en het werd dus goud omdat me dat een iets warmere combinatie leek met het koude zwart (de reden waarom ik weinig zwart draag).

Zie hoe zot die glitters zijn.

Mijn scan 'n cut werd ook eindelijk eens voor echt gebruikt, het eerste grote werk dat ik er mee maakte, blij dat het me zo vlot gelukt is ! En dat ik er op het nippertje aan dacht om te tekst te spiegelen ! Ik ben helemaal klaar voor de workshop scan 'n cut deze zaterdag. :)

3 opmerkingen:

  1. Oo verrassend mooi! En dat "spiegelen" dat wordt hier ook dikwijls vergeten!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Danku :) En ik ken het hoor, dat spiegelen vergeten... Was gelukkig bij een kleiner project toen. Het helpt om een blaadje op je machine te kleven :)

      Verwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen