dinsdag 6 juni 2017

Odette en Valette

Ook ik deed mee aan de nieuwste LMV-hype en maakte mij een Odette J Het stofje is eentje wat ik even geleden kocht bij Het Machien en die wat was blijven liggen omdat ik wat teleurgesteld was toen ik mijn pakje opendeed. Het kleurenpallet was in ‘real life’ iets anders dan op de site, dus was ik eventjes mijn kluts kwijt J
Gelukkig bracht Odette raad en konden mijn medenaaistudenten mij overtuigen van het stofje, want eenmaal het nu afgewerkt is, vind ik het best wel wat hebben!




















Alleen zal Odetje nooit mijn beste vriendin worden, zo’n aangeknipte mouwen zien er leuk uit, maar vind ik persoonlijk niet zo mooi bij mij. De kraag daarentegen is helemaal mijn ding en zo ontstond mijn eerste serieuzere ‘pattern hack’. Ik herinnerde mij het Valentina patroon van heel wat LMV’s terug, die ik vorige zomer uittestte. Daar was ik minder tevreden over de V-hals, dus combineerde ik beide T-shirts tot 1 ! Ik nam de mouwtjes, het voor- en rugpand van de Valentina met de hals van Odette en bijgevolg is Valette geboren ! Het T-shirtje is nog niet volledig afgewerkt (wegens gebrek aan juiste kleur garen), maar ik zal dit later nog posten. Als alles goed gaat, heb ik dan eindelijk een patroon voor een simpel basis T-shirt in huis. J


Geen opmerkingen:

Een reactie posten