zondag 4 december 2016

Sunny winterpants

Ja hoor, je leest het goed; ik maakte Sunnypants (LMV) voor in de winter ! Sinds het maken van deze broek, ben ik verslingerd aan het patroon, de broek zit echt supercomfy voor mij. Doordat ik wat aan de late kant in het seizoen was om een zomerbroek te maken, kon ik deze jammergenoeg niet lang meer dragen, dus vroeg ik me af of er geen mogelijkheid was om een winterversie te maken hiervan. Met een warmer stofje dus.

De - altijd vriendelijke - eigenares van de Stoffenknop hielp meedenken met me en overtuigde me om het te proberen uit een warme sweaterstof. Ik had namelijk wat schrik dat een broek uit deze stof er te snel als sport/joggingbroek zou uitzien en dus minder draagbaar zou zijn voor het werk/alledag. Met haar overtuigingskracht (ze maakte eerder al een broek uit een gelijkaardige stof voor haar dochter en verzekerde me dat hij hip was) en met het idee om wat kleine blingbling aanpassingen (om de broek wat te pimpen) toe te voegen, verliet ik de winkel met mijn gewenste stof. Ik koos een neutrale donkergrijze sweaterstof, die lekker zacht is langs binnen, en wou deze combineren met zilveren paspel en sierknoopjes.

De broek droeg ik ondertussen bij verschillende gelegenheden en werd telkens goedgekeurd !

Me happy !












Terwijl ik dan toch het patroon bij de hand had en stof aan het knippen was, maakte ik tegelijkertijd een Sunnypants voor de feestdagen ! Tijdens mijn bezoek aan de Stoffenknop voor het kiezen van de sweaterstof, was ik namelijk ook gezwicht voor een stofje uit de See You At Six collectie. Ideaal voor Kerstmis, in combinatie met een glittertopje en effen vestje. Nu nog shoppen voor het matchende glittertopje !














PS: let aub niet op mijn zuinige glimlach, ik was nog aan het uitzieken van een verkoudheid tijdens de fotoshoot - die welgeteld 5 minuten per broek duurde en plaatsvond bij ons in het straatje :)




Geen opmerkingen:

Een reactie posten