woensdag 20 januari 2016

Rokje 1

De leerplandoelen voor het eerste jaar 'basisnaaien' hadden we min of meer al behaald voor de kerstvakantie, het enigste wat de juf ons zeker nog wou aanleren was rokjes naaien. Ze wou dat we 2 types maakten, eentje met een blinde rits (om deze te leren inzetten) en een simpel elastiekrokje.
Tijdens een dagje shoppen met een deel nichtjes ging ik in een haastje binnen in een stoffenwinkel in Brugge. In een haastje, want het was juist 17.45 uur en nichtje nr. 2 wou nog terug naar een ander winkeltje om nog iets te kopen wat ze eerder op de dag had laten liggen... Dus, het was winkel binnen, vragen naar de katoentjes, een goedkoopje uitzoeken en meenemen.

Omdat het nog winter was had ik gekozen voor een ribfluweel stofje met als patroon een simpel A-lijn rokje, met dus een blinde rits. Bij gebrek aan het juiste kleur paspel, maakte ik deze zelf en ben daar toch stiekem trots op :)








Ergens moet ik een verkeerde keuze gemaakt hebben, want al is er op zich niets mis met het rokje, het is sinds die bewuste les niet meer uit mijn kleerkast geraakt....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten