zaterdag 14 november 2015

Doopsuiker

Mijn beste vriendin die zwanger is van haar eerste kindje, vroeg me om advies voor de doopsuikercadeautjes. Het liefst van al wou ze zelf iets maken, want ze had al eens gegoogeld en was toch wat geschrokken van de prijzen die ze vragen. Ik kan haar geen ongelijk geven, want ook al zit je er niet mee in om geld uit te geven voor je kindje, een simpel kartonnen doosje voor €1,5 stuk, zonder opdruk of iets, vind ik ook belachelijk veel geld. Zoiets kan je dus evengoed zelf maken, was haar redenering. Ze vroeg me dus om haar hierbij te helpen en of ik eens wou zoeken naar leuke ideetjes of concepten. Pinterest was mijn eerste bron van informatie en - als een echte naaifreak in wording - ik ging op zoek naar wat er te naaien viel betreffende doopsuiker en baby's. Heeeeeel wat pins later (niet alleen van babykledij maar ook leuke dingen voor mezelf :), zie hier ), vond ik iets wat me wel doenbaar leek om zowel zelf te maken als test, als haar aan te leren. Enkele whatsappsessies later hadden we een datum vastgelegd voor ons eerste naaidagje (en haar eerste naaidagje ooit) samen. We zorgden dat alle materiaal voorhanden was en 1 supergezellige namiddag - met thee en een taartje - later hadden we 30 schattige doopsuikerzakjes!



Mijn vriendin maakte achteraf nog zeker 120 stuks in haar eentje, ze bestelde naamlabeltjes om op te strijken bij een plaatselijke naaiwinkel en kon weer een item van haar geboorte-to-do-lijstje afvinken.
De tutorial die wij gebruikten is deze, we maakten enkel het touwgootje iets lager naar onder en gebruikten geen overlock.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten